Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu Tarifeler Dairesi Başkanlığınca, şirketimize tebliğ edilen yıllara göre uygulanan diğer bedellere ilişkin bilgiler aşağıda yer almaktadır.
Elektrik Dağıtım Şirketleri tüketicilere elektrik enerjisi satışı yapmaz. İletim hatları üzerinden gelen elektrik enerjisinin, uygun gerilim seviyesine düşürülerek tüketicilerimizin kullanıma sunulması görevini dağıtım şirketleri yapar.
- 186 Çağrı Merkezimizi arayarak,
- TREDAŞ Web Sitesinde yer alan Planlı Kesintiler menüsünden,
- TREDAŞ Mobil Uygulaması üzerinden,
- Tarafınıza iletilen SMS ve E-Posta üzerinden,
- Yerel medya ve haber sitelerinden öğrenebilirsiniz.
- 186 Çağrı Merkezimizi arayabilir,
- İnternet sitemizden Online İşlemler menüsünden arıza kaydı bırakabilir,
- TREDAŞ Mobil Uygulaması üzerinden arıza kaydınızı tarafımıza ulaştırabilirsiniz.
Tapu kaydı, onaylı elektrik projesi ve yapı kullanma izin belgeleri ile Şirketimize başvuruda bulunabilirsiniz.
- Sayacınız; tüketici başvurusunun yanı sıra, periyodik değişim kapsamında veya herhangi bir arıza tespiti halinde değiştirilebilir.
- Periyodik değişim kapsamında; 3516 sayılı Ölçü ve Ayar Kanunu kapsamında 10 yıllık damga süresini doldurmuş sayaçlar yenisi ile değiştirilmektedir.
- Arıza tespiti; TREDAŞ personelleri tarafından veya tüketici talebi üzerine sayaç yenisi ile değiştirilmektedir. Tüketici talebi üzerine değiştirilen sayacın doğru ölçüm yaptığının tespiti halinde sayaç değişiminden doğan giderler tedarikçi firma aracılığı ile tüketicinin faturasına yansıtılır.
Mekanik sayaçlar üreticiler tarafından üretilmemesinden dolayı bu durum mümkün değildir.
Başvuru dilekçeleri; sadece tüketici veya noter tarafından yetkilendirilmiş vekili tarafından imzalanarak işleme alınabilmektedir.
Aboneliğinize ait bilgileri içerir bir dilekçe ile bağlı bulunduğunuz işletmenize başvuru yapmalısınız.
Sayacın çalındığını polis tarafından düzenlenecek tespit tutanağı ile belgeledikten sonra bağlı bulunduğunuz işletmenize başvuru yapmalısınız.
Sayacınızın mühürlerine, yetkili elektrikçilerde dahil olmak üzere TREDAŞ görevlileri dışında birinin müdahale etmesi uygun değildir. Sayacınızın mühürsüz kalması her türlü müdahaleye açık kalması anlamına gelir.
Bağlı bulunduğunuz işletmenize başvuru yapmalısınız.
Sayaca müdahale sadece TREDAŞ personelleri tarafından yapılabilir. Söz konusu kişiden kimlik beyan etmesini isteyiniz. Şüpheli bir durumla karşılaştığınızda ALO 186 Çağrı Merkezi aracılığı ile başvuruda bulunabilirsiniz.
Elektronik sayaç kullanıcıları otomatikman puant tarifesine geçmemektedir. Bunun için tedarikçi firmanız ile görüşmelisiniz. Puantlı tarifeye geçmek için elektronik sayaç kullanıyor olmanız gerekmektedir.
14.03.2013 tarihli Elektrik Piyasası Kanunu gereği tüm sayaçlar işletme ve bakım giderleri dağıtım şirketi tarafından yerine getirilmek üzere devralınmıştır. Sayacınızın tüm mülkiyeti TREDAŞ’a aittir.
Sayaçlarda kullanılan mühür renkleri TREDAŞ personellerinin anlayabileceği renk kodları ile renklendirilir. Yapılan her işlem için sayacınıza farklı renkte mühür bağlanır. Sayacınızdaki mühürde TREDAŞ yazısı olmasına dikkat ediniz.
Tüketici Hizmetleri Yönetmeliğinin Zamanında Ödenmeyen Borçlar başlıklı 15. Maddesi gereği fatura borcunun zamanında ödenmemesinden dolayı, şebeke sisteminde kaynaklanan bir arızadan dolayı enerjiniz kesilebilir.
Elektriğinizin borçtan dolayı fiilen kesilmesi durumunda Tüketici Hizmetleri Yönetmeliğinin Zamanında Ödenmeyen Borçlar başlıklı 16. Maddesi gereği tüketici tarafından ödenecek bedeldir. Kesme Bağlama bedelleri Enerji Piyasası Düzenleme Kurulu tarafından yayımlanan kurul kararı ile her yıl belirlenerek Resmi Gazete’de yayımlanmasının ardından yürürlüğe girer.
Söz konusu durumda öncelikle faturanın tedarikçi firma tarafından yetkilendirilmiş noktalardan ödendiğini veya otomatik ödeme talimatınızın geçerli olup olmadığını kontrol edin. Son ödeme tarihinden önce ödenmiş bir faturaya istinaden elektriğiniz kesilmez.
Tüketici Hizmetleri Yönetmeliğinin Elektriğin kesilmesi ve kesilmiş olan elektriğin yeniden bağlanması başlıklı 16. Maddesi gereği borcu ödenen tüketicinin elektriği;
a) İmar yerleşim alanında iki gün içerisinde,
b) İmar yerleşim alanı dışında üç gün içerisinde açılır.
a) İmar yerleşim alanında iki gün içerisinde,
b) İmar yerleşim alanı dışında üç gün içerisinde açılır.
Borcun ödenmesi ile Tüketici Hizmetleri Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uyarınca yükümlülüğünü yerine getirmiş bulunursunuz. Kesilen enerjiniz TREDAŞ görevlileri tarafından yasal süreler kapsamında yeniden bağlanacaktır.
Tedarikçi firmanız tarafından aksi belirtilmediği sürece elden tahsilat uygulaması bulunmamaktadır. Konu hakkında bağlı bulunduğunuz tedarikçi firmanın çağrı merkezine başvuru yapabilir, bilgi alabilirsiniz.